• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80309
+
-

تشکیل کمیته تخصصی برای  مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز

معاون استاندار البرز: دستگاه‌های مسئول در حوزه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز برای 6 ماه آینده هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی همکاری و تعامل لازم را در حوزه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز داشته باشند.
به گزارش فارس، «علی درویش‌پور» اظهار کرد: صیانت از اراضی ملی و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، از اهم وظایف شهرداران است که باید به طور جدی در این حوزه اهتمام داشته و به طور پیوسته بر ساخت‌وسازها نظارت و کنترل داشته باشند.
درویش‌پور تاکید کرد: سازمان آب منطقه‌ای نسبت به رفع تصرف و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه با جدیت برخورد کند، چراکه یکی از عوامل اصلی در افزایش میزان خسارات ناشی از سیل، ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر رودخانه است.
معاون استاندار البرز عنوان کرد: حفظ اراضی زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری این اراضی، از مهم‌ترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی البرز است.
درویش‌پور اضافه کرد: قدردان زحمات و تلاش‌های دستگاه قضا هستیم که همواره در بحث مقابله و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز همکاری و همراهی لازم را دارند. ضرورت دارد یک کمیته تخصصی متشکل از شهرداری، بخشداری و فرمانداری، دستگاه قضا و اداره ثبت اسناد در حوزه آسیب‌شناسی و ارائه راهکار مناسب برای کاهش ساخت‌وسازهای غیرمجاز تشکیل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز یادآور شد: دستگاه‌های مسئول در امر مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز برای 6 ماه آینده در سال جاری هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.
وی عنوان کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی بخشداران، کنترل ساخت‌وسازها در مناطق روستایی البرز است و ما نیز میزان موفقیت بخشداران را در این حوزه رصد می‌کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید